30/8 2010


God kväll.

Idag har det varit en jobbig dag.

Det började på morgonen. Jag hade ingen alls stor lust att gå upp ur sängen, ville bara ligga kvar i min varma säng och sova ut. Men det tyckte inte Theo jag skulle göra, utan han kommer inrusande på mitt rum med en blöja i ena handen och en napp i andra. Så säger han så här till mig. Nappisen i munnen och byta blöja Theo Viktoria.
Så det var bara att gå upp ur sängen och börja dagen.

När Theo väl skulle sätta sig i vagnen vägrade han. Men han fick bara gilla läget och sitta i sin vagn och vara på dagis.

Jag fick inte gå ifrån dagis för Theo var inte så glad i det idag. Så jag fick inte handlat det jag skulle. Så vi åkte hem lite tidigare vid ungfär halv 1.

När vi väl var hemma var det bara till att städa. Alla leksaker var framme, frukt, böcker, alla sängar var obäddade och mycket mer. Jag fick städa extre mycket för att städerskan inte skulle komma idag för hon hade nått förhinnder.
Det gick ganska bra och Theo fick en trasa han med och gick och "dammade".

Sen kom tjejorna hem och då skulle det vara mellanmål, men nu hade ju inte vi så mycket mat hemma så jag fick ta mig en titt i frysen och kolla vad jag kunde hitta. Se där en falukorv då blir det de och makaroner. De tyckte barnen lät väldigt bra.
Men nu var det bara det nu hade dom inget att dricka till maten för vi får inte dricka ur kranen.
Så tjejorna fick lite pengar för att kunna köpa lite mjölk.

Efter maten lekte alla barnen tillsammans på övervåningen så jag hann fixa en massor i köket. Diskade och gjorde en chokladpudding.

Sen ville tjejorna ut och cykla, Theo ville också cykla men kl började bli mycket och hans föräldrar skulle komma snart och då är det inte lämpligt att cykla kl var ju nästan 7.

Jag och Tor åkte iväg och handlade en massor av mat. Tor blev jätte sugen på pizza och köpte med sig några stycken.
Så när vi kom hem då var kl ungefär 8 och då blev det pizza och till efterrätt blev det chokladpudding som visst var en av familjens älsklingsefterrätter.

Jag blir så glad när de uppskattar vad jag gör till dig.

Föräldrarna berömde även min städning och att det verkligen luktade nystädat. De tyckte dom var kul.

Hoppas ni har haft en lite lugnare dag än vad jag har haft.

Nu skall jag gå och lägga mig. Ni får ha en forstatt trevlig kväll, så hörs vi i morgon.

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Carrann

Hjälpanedå vad du har stått i i dag. Det låter som när ni barn var små. Upp tidigt, full fart hela dagen och sent stupande i säng. Fattar inte att man orkade, men man bara gjorde allt utan att tycka det var så jobbigt.Du är duktig du Viktoria. Det är gott med lite beröm. Då går jobbet lättare och det är roligare. I dag har jag tvättat en hel del. Skönt att ha det gjort. Nu skall jag sova. Är lite trött. Sov gott mitt hjärta. Puss

2010-08-31 @ 22:52:19
Postat av: Carina

Kommentera din blogg i går , men jag ser inte att den har accepterats. Det är lite konstigt i bland får man fylla i de konstiga text och i bland inget.Ja jag skrev i alle fall att jag tycker att du är kanonduktig. Men det vet du väl redan. Ha en go dag . Älskar dig i dag också. Puss...

2010-09-01 @ 10:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0