dagen då allt hände

Hej alla där ute roligt att ni tittade förbi.

I den här bloggen ska jag skriva om vad som händer i Waterloo, Belgien.

Det hela började så här:

Jag var hemma själv en dag och så ringer hemtelefonen.
Det var min mamma som sa till mig att lyssna noga. Jag skulle sätta mig ner någon stans där jag inte kunde välta ner något.
Jag tänkte för mig själv; okej vad är det som händer igentligen? Men i alla fall så satte jag mig ner och andades djupt.
Min mamma sa att jag skulle ta det lugnt och koppla av.
Sen blev det tyst i telefonen. Jag undrade vad som hände, och helt plötsligt började hon skrika och gapa.
Utav det jag hörde så var det bara åka, Belgien och Tacka morbror.
Jag la på luren och ringde upp min mamma och sa att hon fick ta och lugna ner sig och säga vad som igentligen händer.

Det hon fick fram var att jag skulle ringa min morbror och prata med han. Hon var för ivrig för att kunna prata i telefonen.

Jag ringde upp min morbror så berättade han att han hade nyss haft en patient precis och då hade dom stått och pratat lite efter åt och då hade han frågat om min morbror kände någon som ville blir au-pair i Belgien.

I alla fall så gav jag mitt mobilnummer till min morbror så gav han det i sin tur till den där patienten han hade pratat med.

Kl var ungefär 2 när detta hände.
När jag hade lagt ifrån mig telefonen så undrade jag vad som egentligen det var som hände. Varför gav jag bort mitt nummer till en främmande man?

Vilket fall som helst så slutade jag fundera på det och gick vidare i mitt städande sedan blev det en tur till stan för att träffa lite vänner.

Jag och mina vänner satt i parken och hade det jättemysigt, Men helt plötsligt ringer min telefon.
Jag svarar och så är det någon som pratar jättefort och sen hör jag bara, Vad trevligt att du vill komma hit till oss här i Belgien.
Då förstod jag att allt det som hände på förmiddagen var sant och jag sov inte.

Så nu helt plötsligt skulle jag åka till Belgien och bo där i ett år och ta hand om 3 barn.

Kl var ungefär 6 när jag stod mitt i parken och lagt på luren, stod som en galning bara hoppade om kring och var jätteglad.

JAG SKA ÅKA TILL BELGIEN OCH VARA BORTA I ETT ÅR! skrek jag till mina vänner som inte alls det var lika roligt att jag skulle lämna dom men jag tycker det var jätteroligt och spännande.




Jag har nu mailat flera gånger med familjen jag skall bo hos.
Har fått reda på att det är 2 tjejer som är 10 -12 år och sen har de även en son som är 2 år.

Barnen har som intressen att dansa, sjunga, tennis, simma, läsa och fordon.

Super roligt.



Kommentarer
Postat av: Nea.

Äntligen Ottan! :D

Hihi.



"dansa, sjunga, tennis" passar ju dig utmärkt. :D

Saknar dig<33

2010-08-21 @ 17:57:11
URL: http://neapeah.se/
Postat av: Ottan

Ja visst gör de de:D saknar dig en massor<33

2010-08-22 @ 13:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0