25/10 2010

Heej på er!!

Idag är det 10 veckor sen jag lämnade Sverige.
Tiden har verkligen sprungit iväg.
Så Mycket man saknar där hemma, men ändå har man det så bra här.
Åker till Sverige på fredga och hälsar på. Ska bli helt underbart, roligt, mysigt och ja allt det där.

Har sjukt mycket att göra nu när jag kommer hem.
Se här:

Lördag - Ansiktsbehandling, kalas, halloweenfest eller nått.
Söndag - Kalas, plugga lite med teori och möjligen klippning.
Måndag - Körskolan, möjligen ullared, fika, plugga.
Tisdag - Körskolan
Onsdag - Körskolan
Torsdag - Körskolan, Johanna kommer nog ner och hälsar på.
Fredag - Körskolan
Lördag - Fixa för kvällen då det blir halloween!!
Söndag - Packa och ladda inför resan tillbaka till Belgien.

Så klart ska jag hinna med att träffa alla som vill träffa mig.
Har saknat alla där hemma så enormt mycket, men saknaden gör mig starkare och det är bra för då kämpar jag på bättre här.

Jag har börjat fundera mycket på framtiden.
Vad ska jag jobba som, kommer jag resa mycket, hur kommer världen se ut om några år eller kommer den att gå under 2012?

De jag har kommit fram till är att jag vill resa mycket och hinna se så mycket som möjligt och så kanske testa att jobba på de olika ställen där jag hamnar.

Hur som helst nu ska jag berätta om vad jag har gjort i helgen.

Fredag: Allt gick super bra med barnen och jag städade hela huset. det var verkligen kliniskt rent. mamman hämtade dom på skolan så det slapp jag. Gött de.
Sen så hjälpte jag en av tjejerna att rensa lite i sitt rum, hade verkligen super trevligt.
Sen kom jag ju på att jag var ju tvungen att skynda mig för johanna skulle hämta mig så in snabbt i duschen.
När jag väl stog i duschen hörde jag en knacknng på dörren och självklart så är det johanna som knackar, där står jag i duschen med schampo i håret
Jag bad henne att gå in på mitt rum och vänta så länge. Det gick super bra.
Sen så åkte vi hem till Linn och kollade på film och satt och små snackade lite. Sen blev det en stund på Oscars. Hanna och Johanna ville gå tidigare för de var jätte trötta, men det var inte jag och linn så vi stannade kvar och helt plötsligt var det tomt med folk och det var stängningsdags, men eftersom vi känner dom så var vi kvar och jag lärde dom dansa och vi hade så kul.
Jag och Linn var inte hemma förens kl var 7 på morgonen.

Lördag: Jag gick upp kl 12 för att jag och hanna hade bestämt oss att åka in till Bryssel för att shoppa lite.
Vi fick lite brottom så vi fick skyndade oss så vi skulle hinna med att köpa tågbiljetter.
När vi väl går in i stationshuset så står det en tant framför oss.
Denna tanten var verkligen helt förvirrad!
Hon stod och prata och pratade hur länge som helt med den där stackaren som satt på andra sidan luckan som såg lite smått trött ut på den där tanten som vägrade sluta prata.
När det ahde gått ca 20 min så säger personen i luckan nått på franska till den där tanten det var typ nått om att nu får du skynda dig kön bakom dig börjar bli lång.
Tanten kollade bakom sig och där stod jag och hanna och en hel drös av folk.
Tanten bara skrattade och flyttade sig åt sidan tappade ut alla sina små pengar på marken. snäll som jag är hjälpte jag till att plocka upp dom.
Äntligen fick vi köpt våra biljetter.
Vi vände oss om och kollade på när tåget skulle gå det stod 13.23, Aja tänkte vi då får vi väl vänta i 40 minuter till då! Sen var tåget försenat i typ 10 min så vi fick vänta i 50 min på tåget.
Inne i Bryssel hade vi det väldigt trevligt. Vi mötte även upp Kim som gick med oss ett tag :)
När vi kom tillbaka till Waterloo så var vi hur trötta som helst så jag somnade tror jag vid 23 tiden eller något.

Söndag: Jag, Linn, Hanna, Brian och Ben åkte och kollade på landhockey riktigt trevligt att se det.
Fattade inte ett dugg om hur man spelar, men det var kul att kolla på i alla fall. Efter matchen åkte vi till Oscars där vi hjälpte till med halloween pyntningen.

Ja detta var min helg de.


Hanna, Jag och Linn på Landhockey.

Inte så bra bild men fick solen rätt i ögonen

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0