15/9 2010


God kväll på er alla

Hoppas ni haft en bra dag.

Jag har haft en bra dag i alla fall emot vad jag trodde det skulle vara när jag vaknade.
Eftersom jag var så sjuk igår så trodde jag att jag skulle kanske vara ledig på morgonen om någon av föräldrarna kunde köra barnen till skolan och så kunde jag hämta dom sen vid 12.
Men icke sa nicke. Mamman kom i imorses och sa att jag fick ta barnen till skolan ändå, fast det gick bra fick bara strunta i hur sjuk jag än var hann inte tänka så mycket på det utan det var bara att börja dagen och försöka känna sig frisk.

Jag fick barnen till att måla var sin tavla till sina föräldrar som dom skall få i helgen. På tavlan förutom de dom har målat, skall det stå tre ord som barnen har sagt till mig som dom tycker om hos sina föräldrar t ex snälla, underbara, kärleksfulla m.m. och givetvis deras namn på.

För på fredag tänkte jag att jag skulle göra snickerskaka som dom han ha på lördag så skall jag slå in tavlorna så skall barnen få ge dom till föräldrarna.

Jag har även hjälpt tjejorna med deras läxor.
Oj oj oj säger jag bara! Det var ju för det första inte lätt att få dom att göra det men det löste sig till slut men för det andra att hjälpa dom med franskan. Herregud säger jag bara! Jag som inte ens kan ett franska ord typ ska hjälpa dom med de. Men med lite knep så gick det bra. Tur de:P

Cyklade iväg efter att föräldrarna kommit hem för att stor handla så dom kunde vara med sina barn. Visst är jag för snäll ibland.

Har nu ikväll varit en stund med Johanna och Linn.

Känner mig mycket friskare nu det är kanske bara för att jag varit tvungen till att känna mig bra hela dagen så har det gått över eller så kanske det var bara en dags sjuka. Inte vet jag. Haha!

Hoppas ni har sluppit förkyldning och sådana tråkigheter i dessa tider.

Ett tips från mig när man är förkyld och känner sig väldigt sjuk så håll er i sängen, sov mycket, drick mycket vatten, ät mycket frukt och bara ta det lugnt för en dag. Slappna av helt enkelt.

Ha det bäst nu blir det sova som står högt upp på min lista nu i alla fall som skall utföras.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0